Padomju karogs (17.06.1982.)
G. Vjatere
Diskotēku skatē – otrie
Maija (1982) beigās Rīgā, zvejnieku Kolhoza „9. Maijs” klubā, notika republikas II (pirmā – DV) diskotēku skates fināls. Skate notika trīs kārtās: rajonu skatēs piedalījās 213 kolektīvu, uz zonu skatēm tika izvirzīti 53, bet līdz finālam aizkļuva 18 (19 – DV), un to rīkoja republikas Kultūras ministrija kopā ar E. Melngaiļa Tautas mākslas, kultūras un izglītības darba zinātniski metodisko centru. Mūsu rajona Pastendes kultūras nama diskotēkai, kuru vada Gunārs Laicāns pirmā spēku pārbaude bija zonas skatē Kuldīgā. Šī zona ir viena no spēcīgākajām republikā. Atcerēsimies, ka Kuldīgā jau ilgus gadus darbojas tāds pazīstams kolektīvs kā „Ventas dzirkstis” tāpēc atziņu tika gūts krietni daudz. Kuldīgā Pastendes kultūras nama diskotēka rādīja programmu, kurā bija ietvertas „Mikrofona” organizētās aptaujas populārākās dziesmas un kura saņēma pelnītu kritiku. Lai gan komentāri bija vairāk vai mazāk oriģināli, tomēr tie vairāk līdzinājās lekcijai nevis veidoja izklaidējoša pasākuma, kāda pēc savas būtības ir diskotēka, kodolu. Tomēr ievērības pienīgs bija fakts, ka par zonas skates perspektīvāko diskžokeju tika atzīts pastendnieks Visvaldis Radelis.
Pošoties uz skates finālu, diskotēkas puiši – pie jau minētajiem vēl jānosauc skaņu operators Tālivaldis Ziņģis un gaismas operators Ivars Šleiners – strādāja, un tas nemaz nebūs pārspīlēti, vaiga sviedros. Mēneša laikā tapa jauna programma, kuras nosaukums „No fonogrāfa līdz diskotēkai”. To veidoja visi kopā, mēģinot atbildēt uz jautājumu, kur meklējami diskotēkas pirmsākumi un kas tā ir – diskotēka. Tālivaldis Ziņģis, Dundagas vidusskolas fizikas skolotājs, meklēja materiālus, ar padomu palīdzēja Dundagas kultūras nama režisore Māra Zariņa, bet pašu galveno smagumu iznesa diskžokejs Visvaldis Radelis. Neba nieka lieta divas stundas saturēt kopā publiku, pie tam tā, lai visiem būtu interesanti lai visi justos atraisīti, lai būtu dejotprieks. Visvaldim tas izdevās. Kā?
– Jābūt profesionālim visās jomās. Citas diskotēkas balstās uz Tautas deju ansambļiem, uz rēvijām, diapozitīvu demonstrējumiem, mums ir viens pats Visvaldis, kurš dzied un dejo, spēlē kādu mūzikas instrumentu un vēl runā, – ar uzslavām neskopojas diskotēkas vadītājs Gunārs Laicāns. – Bet tas nenāk pats no sevis. Visus skolas gadus Visvaldis spēlēja skolotāja Ābola vadītajā pūtēju orķestrī, darbojās dramatiskajā kolektīvā, viņš daudz lasa.
Skates fināls bija veiksmīgs. Pastendes kultūras nama diskotēka ieguva otro vietu, bet diskžokejs V. Radelis bija viens no trim, kas saņēma diplomu par labāko sniegumu. Tikai nevajag domāt, ka nu pa galvu, pa kaklu jāskrien uz sarīkojumu, kur uzstājas Pastendes diskotēka. Iespējams, ka kārtējā sestdienas vakara sniegums stipri atšķirsies no tā, ko puiši demonstrēja Rīgā. Nē, ne jau tāpēc, ka viņi negribētu, bet tāpēc, ka viens no diskotēkas pamatu pamatiem ir teicams tehniskais nodrošinājums. Rīgā visiem bija viena aparatūra. Kaut gan Dundagas puiši savai diskotēkai atraduši mājvietu Pastendes kultūras namā un tā direktores I. Vecmanes personā – kultūras darbinieku kam patiesi rūp kolektīva liktenis, tomēr jāsaprot arī tas, ka viņi nav vienīgie, kas darbojas kultūras nama paspārnē, ka visiem līdzekļu nepietiek un, ja jāizvēlas, kam dot priekšroku, tad droši var teikt – tā nebūs diskotēka. Bet no otras puses – puiši negrib kļūt tikai par naudas pelnītājiem, drillēt vienu un to pašu programmu trīs vakarus pēc kārtas. Ir jāatrod vidusceļš starp kvantitāti un kvalitāti, lai otrā vieta republikā nebūtu bijusi kā vienreizējs izrāviens.
1982. gada republikas diskotēku skates-konkursa programma
Diskotēku skatē otrie (Padomju jaunatne; 17.06.1982.)
Avots: Padomju jaunatne (17.06.1982.)